01/03/2012

Hello World! - Digital Living 2012


Η φράση Digital Living για την περιγραφή ενός «ψηφιακού» και «hi-tech» τρόπου ζωής έχει περάσει την δοκιμασία του χρόνου και έχει επικρατήσει πλέον διεθνώς. Ιστορικά, χρησιμοποιείται επίσημα ήδη από το 2004 για να χαρακτηρίσει τον οργανισμό Digital Living Network Alliance (DLNA), όπου Digital Living αναφέρεται σαν «η ιδέα της συνεργασίας μεταξύ συσκευών πληροφορικής, καταναλωτικών ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιών, ενσύρματα ή ασύρματα, στο σπίτι ή εν κινήσει».
Η γνωστή μας πιστοποίηση DLNA με το πράσινο σηματάκι υποστηρίζεται σήμερα από περισσότερους από 250 κατασκευαστές και 9.000 διαφορετικές συσκευές. Ο όρος μου φάνηκε δόκιμος και τον «υιοθέτησα» μόλις από το 2007 για να χαρακτηρίσει το «σπίτι» μου στον εικονικό κόσμο του Internet. Μάλιστα από το 2009 άρχισε να χρησιμοποιείται ευρέως σε σχετικά δημοσιεύματα ο όρος «Digital Living» για να παραπέμψει στο «Ψηφιακό Ζην», τη ζωή μας στην νέα ψηφιακή εποχή. Είναι σαφώς η πιο κατάλληλη φράση – ορισμός για να προσδιορίσει την σύγκλιση των διαφορετικών ψηφιακών τεχνολογιών που διέπουν την (τεχνολογικά ανήσυχη) ψυχαγωγία, επικοινωνία και ενημέρωση. Έτσι ασπάστηκα την άποψη που εκφράζει το Ψηφιακό Ζην και στην επαγγελματική μου ενασχόληση.
Meridian 40th Anniversary System
To Digital Living όμως δεν αποτελεί μία νέα ενότητα ή ένα νέο εγχείρημα. Κάθε άλλο. Ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2009 σαν AV LOG στο περιοδικό HiTECH. Η αρχική ιδέα ανέφερε ότι το Ψηφιακό Ζην πραγματευόταν θέματα όπως Home Theater PCs, Home Servers, Networks και Telecoms. Έκτοτε φυσικά επεκτάθηκε και καλύπτει τις όποιες τεχνολογικές μου ανησυχίες, ανησυχίες που προσπαθώ να μοιραστώ με εσάς.
Μετά από δυόμισι χρόνια που τα θέματα του Digital Living παρουσιαζόντουσαν μέσα από τις σελίδες του περιοδικού και η επικοινωνία μαζί σας γινόταν κυρίως μέσω email και τηλεφώνου, το Digital Living περνάει στην επόμενη φάση, βρίσκει αν θέλετε, τον φυσικό του χώρο.
Θέλοντας να φτιάξω ένα εισαγωγικό κείμενο για την μετάβαση του Digital Living στην ψηφιακή εποχή, διάβασα την αρχική μου δημοσίευση περί Digital Living. Μου έκανε εντύπωση το πόσο κοντά είναι στην καρδιά μου. Αντί λοιπόν «βιογραφικού», παραθέτω το αρχικό μου κείμενο, κατάλληλα προσαρμοσμένο για τις νέες εποχές.